blog

Lis 12

Dźwignie zakupowe-część 1.

Jednym z podstawowych  narzędzi, które powinny być stosowane w pracy kupca są dźwignie zakupowe. Na próżno szukać jednak kompleksowych rozważań w tej materii w polskiej literaturze. Spróbujemy w tym wpisie, przybliżyć pojęcie, a w kolejnych rozwinąć wątek. Liczę na Wasze komentarze i doświadczenia, które będą pomocne przy pisaniu kolejnych części.... read more →
Lis 08

Amazon planuje zainwestować $40 000 000 w robotykę w Bostonie

Amazon zwiększa swoje zaangażowanie w robotykę tworząc centrum innowacji, w Massachusetts. W komunikacie prasowym Amazon opisał Hub jako "światowej klasy obiekt, w którym będzie projektować, budować, programować i wysyłać roboty, wszystko w jednym miejscu”. Ma to przyspieszyć rozwój firmy, jej innowacyjność i przyśpieszyć dostawy dla klientów na całym świecie. Dział... read more →
Lis 04

Ograniczenie aktywności zakupowej polskich producentów

Indeks Menadżerów Zakupów Markit PMI sektora przemysłowego w Polsce odnotował spadek do 45,6 pkt w październiku 2019 r. We wrześniu wynosił on 47,8 pkt. Przedstawione dane pochodzą z firmy Markit, specjalistycznego dostawcy badań gospodarczych. Dwunasty miesiąc z rzędu, wartość tego wskaźnika spadła poniżej neutralnego progu 50 pkt., co może oznaczać... read more →
Lis 03

Co raportują swoim przełożonym CPO

Centrum badawcze CAPS (Center for Advanced Procurement Strategy) opublikowało niedawno wyniki badań, które odpowiedziały na pytanie ,,co raportują swoim przełożonym dyrektorzy zakupów (lub równoważni rangą managerowie ds. zakupów / zaopatrzenia)?" Z przeprowadzonych badań wynika, że trzy najważniejsze KPI, które CPO  zgłaszają swoim szefom to: Oszczędności (92% CPO), Wydatki (67%) i... read more →
Paź 30

10 największych błędów w zakupach

Na sukces firmy składa się wiele składników, w tym sprawnie działające zakupy. Brak efektywnie płynącego procesu zakupowego prowadzić może do problemów z zamówieniami, pretensjami dostawców, kosztami finansowymi  i bogatym katalogiem ryzyk. Dużą cześć z nich możemy usprawnić prostymi metodami. Część możemy rozwiązać za pomocą systemów IT, wdrażając narzędzia zakupowe, automatyzując... read more →
Paź 26
Paź 23

Zakupy bezpośrednie i pośrednie

W czasie jednej z konferencji rozmawialiśmy o strategiach zakupowych w obszarze usług medycznych. Na koniec, gdy już wydawało się, że zarówno prelegenci jak i słuchacze, dość aktywnie biorący udział w debacie, wyjdą ukontentowani, pojawiło się z sali pytanie „a co to właściwie są te zakupy indirect. Domyślam się, ale nie... read more →
Paź 20

Raporty zakupowe w pracy kupca

Terminowe i efektywne dostarczanie towarów i usług przez kupców jest jednym z głównych czynników sukcesu organizacji. Jednak dziś oczekuje się znacznie więcej niż zapewnianie produktów i oszczędności kosztów. Kupcy powinni tworzyć wartość organizacji na wiele sposobów np. wspierać wzrost przychodów, poprawiać jakość funkcjonowania organizacji, umacniać markę. Ale czy wystarcza? Skąd... read more →
Paź 17

Podstawowe podejścia w negocjowaniu i ustalaniu warunków współpracy z dostawcami przez firmę będącą liderem w łańcuchu dostaw

Presja zwiększania rentowności przedsiębiorstw i skupienie uwagi na obniżaniu kosztów, co bezpośrednio dotyka działy zakupów poprzez chociażby system premiowania pracy kupców na podstawie osiąganych rezultatów (KPI), powodują potrzebę tworzenia nowoczesnych i skutecznych technik zarządzania relacjami z dostawcami. Zgodnie z koncepcją łańcucha dostaw rolę koordynatora działań odgrywa firma będąca liderem łańcucha.... read more →
Paź 15