blog

Maj 07

RPA vs. BPA: Czy znasz różnicę?

Jeśli mieszasz RPA z BPA. wyjaśnijmy kilka rzeczy… W dzisiejszych czasach zarzucani jesteśmy szeregiem akronimów, w tym gąszczu często używamy ich zamiennie, chociaż ich znaczenie jest bardzo różne. Robotyzacja automatyzacji procesów (RPA) i automatyzacja procesów biznesowych (BPA) to najlepsze przykłady. Czytaj dalej, aby poznać różnicę między RPA i BPA. Co... read more →
Kwi 28

Czy Meksyk zastąpi Chiny i stanie się największą fabryką Świata?

Ponieważ łańcuchy dostaw, wskutek panującej epidemii, na całym świecie zostały zakłócone, wielu z nas stara się znaleźć plan b, c i kolejne w celu zapewnienia ciągłości produkcji lub zapewnienia dostępu do zakupu towarów.  Kiedy życie w Chinach szybko wraca do normy, a niektóre kraje europejskie już planują znieść ograniczenia, czas... read more →
Kwi 25

Zakupy po koronawirusie

Obecnie w Internecie i podczas prowadzonych rozmów (online #stayathome)  można dostrzec  wiele prognoz, a może raczej „wróżb” dotyczących przyszłości rynku i zakupów. Łańcuchy dostaw pokazują, a właściwie odsłaniają podatność zagrożenia, ponieważ wiele zakupów jest realizowanych z kierunku dalekowschodniego. Często też działy zakupów uważają, że mają alternatywnych dostawców, choć w rzeczywistości... read more →
Kwi 21

Kontrola zakupów w kryzysie – część 3.

Zwiększenie odpowiedzialności za wydatki Oto jak możesz zwiększyć odpowiedzialność za wydatki. Przede wszystkim zachowaj przyjętą ścieżkę weryfikacji potrzeb zakupowych lub dokonaj jej weryfikacji pod kątem zachowania zgód i wymogów w czasie oglądania każdej wydawanej złotówki z dwóch lub trzech nawet stron. Zachowaj ścieżkę audytu w sytuacjach które w Twojej ocenie... read more →
Kwi 17
Kwi 13

Jak zrozumieć strukturę kosztów dostawcy?

Nie zarządzaj kosztami. Zarządzaj dostawcami Kontrola kosztów i redukcja wydatków to popularna reakcja na dostosowanie się do nieplanowanych zawirowań, o czym pisaliśmy https://ozakupach.pl/2020/04/03/kontrola-w-kryzysie-cz-1/. Skupienie się tylko na obniżeniu cen i „dociskaniu” dostawców jest jednak w wielu przypadkach  krótkoterminowe, nie buduje relacji i nie sprzyja innowacjom. W trudnych sytuacjach, gdy potrzebujemy... read more →
Kwi 08

Kontrola zakupów z kryzysie – część 2.

W drugiej części opracowania zwrócimy uwagę na dwa kolejne istotne elementy wymagające szczególnej atencji w okresie kryzysu dla działów zakupów, ale również dla całej organizacji. Oto jak możesz zintensyfikować komunikowanie się ze swoim zespołem i z organizacją Inwestuj w narzędzia cyfrowe. Oprogramowanie do zarządzania wydatkami umożliwia płynną komunikację, nawet gdy... read more →
Kwi 03

Kontrola zakupów w kryzysie – część 1.

Jak odpowiedzialnie zarządzać wydatkami, zachować ciągłość biznesową i rozwijać się w okresach kryzysu gospodarczego. Dzisiaj pierwsza część propozycji. Wprowadzenie Kontrolowanie kosztów i ograniczanie wydatków to dla firm najłatwiejszy sposób szybkiego dostosowania się do nieplanowanego spowolnienia gospodarczego. Ekonomiczne skutki jakie przynieść może COVID-19 nie są dzisiaj łatwe do wyliczenia, prognozy nie... read more →
Mar 21
Mar 17

Czy potrafisz wykonywać swoją pracę tak efektywnie z domu, jak to możliwe w „tradycyjnym” środowisku biurowym?

W ciągu ostatnich kilku dni wiele osób zadaje sobie pytanie, jakie jest prawdopodobieństwo, że praca zdalna stanie, czy tzw. home office stanie się normą dla specjalistów ds. zakupów. Przed wybuchem  pandemii Covid-19 Harvard Business  Reviev podało, że 30% organizacji wprowadziło inicjatywę lub program pracy z domu. Przy obecnych wysiłkach zmierzających... read more →